KALLT!
Nu bor jag inte ens väldigt norr ut, men idag var det -25 och jag trodde jag skulle frysa röven av mig. Gick till affären med dubbla byxor, massor med tjocktröjor, såklart jacka, halsduk uppdragen över näsan och mössa nerdragen till ögonen. Vilket gjorde att glasögonen immade igen så jag såg inget. Sen fingervantar plus lovika ovanpå det. Och ändå frös jag!
Nä, vad är det här för dumheter, det kan väl vara -10 bara om det nu bestämt ska vara kallt. 😡
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Äsch! Jag var ute i kortkjol och foppatofflor och skottade, du får härda din kropp lite. I och ta ett vinterdopp kanske? 😎*poppar popcorn och planerar att sitta och titta på*
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Här var det -20. Jag hade på mig en tjocktröja (ingen jacka, jag har ingen), mjukisbyxor med tajts under, mössa samt "luffarvantar" (vet inte om dom faktiskt heter så, men vantar utan fingrar).
Jag tyckte ärligt inte att det var särskilt kallt alls, förutom lite om kinderna (orkar inte ha halsduk för att glasögonen immar igen). Jag tror dock det är något fel på mig, jag verkar inte uppleva temperatur på samma sätt som andra människor xD
Jag tycker -20 är helt okej medan människorna runt mig klär på sig allt dom hittar och ändå fryser, men när det är +20 och alla andra är nöjda tycker jag det är hemskt och vill helst bosätta mig i frysen.
//Jessie
Jag har dock varit/är jätteförkyld då fryser jag bara av att sitta inne, så är väl inte så konstigt om jag vill ha lite varmare väder. xD
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"