Annons:
Etikettvästerbotten
Läst 358 ggr
tlover
2017-09-24 09:00

Förskolan som också är äldreboende öppnar

Nu öppnar förskolan som också är äldreboende och måltidsservice i Umeå.

En av anledningarna till att det samarbetas är för att äldre mår bättre med småbarn i närheten och färre och färre barn har kontakt med äldre i vardagen.

Vad tror du om det? Bra eller dåligt?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/nu-oppnar-forskolan-som-ocksa-ar-ett-aldreboende

l'm back

Annons:
Odd
2017-09-24 09:12
#1

Jag satt och funderade på detta häromdagen, personer som ska jobba med eller nära barn gör de ju alltid en bakgrundskoll på, går igenom brottsregistret eller något sådant, måste de äldre som bor i boendet genomgå samma sak?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Honestyisdead
2017-09-24 09:43
#2

#1 Alltid?

Nu är det några år sedan jag var på ett dagis men mig kollade dom inte upp innan.

tlover
2017-09-24 09:44
#3

#2 Det är då lag på det iallafall

Om de äldre kollas upp har jag däremot ingen aning om men de äldre är förmodligen inte ensam med barnen vilket förskolelärare är så det kanske är det som gör skillnad

l'm back

Honestyisdead
2017-09-24 09:53
#4

#3 Har det varit det i många år?

Och hur är det med praktikanter?

tlover
2017-09-24 10:01
#5

#4 Jag vet inte hur länge sen det var då jag relativt nyss började söka jobb inom förskola. Men inom vården (där barn/ungdomar vårdas) så har då lagen funnits i minst 10 år.

Det kan vara annorlunda med praktikanter just eftersom dom inte får lämnas ensam med i sitt arbete (även om "alla" arbetsgivare bryter mot det men man får ju inte göra så egentligen)

l'm back

Upp till toppen
Annons: