Turista i Norrland

Var skulle du turista i höstnorrland?

2018-10-13 19:19 #0 av: tlover

Hösten har ju underbara färger.
Var skulle du turista i Norrland nu?

Vet du om något ställe som är extra fint nu tex?

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2018-10-13 19:20 #1 av: tlover

Själv tycker jag att fjällen är underbara på hösten, kanske för att jag gillar svampplockning

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2018-10-13 21:23 #2 av: Vianca

På en skärgårdsö.😎

Anmäl
2019-08-29 19:37 #3 av: gruvel

I fjällen med klar luft och rodnande markvegetation.

Alternativ kanske där särskilt  lönn och rönn bildar färggranna skogsbryn.  Blir väl mest södra Norrlands kustområden isf.

Anmäl
2019-09-14 18:33 #4 av: Ford -57

Lite OT men lämnar d vackra Norrland i kväll för ett varmt Alcoudia i 2 veckor.Tummen upp  När man är åter e d krisphöst å hela mellanNorrlan e vackert.

Anmäl
2019-10-13 13:01 #5 av: KimE

Skuleskogen

Anmäl
2019-12-12 19:47 #6 av: LBB

Straxt norr om Uppsala börjar det bli rätt enformigt. Skogar, myrmarker och små sovande samhällen. Höga kusten är rätt fint. Och utefter de älvar som fortfarande får strömma fritt. Upp mot Norska gränsen börjar det bli mer intressant. Fjällvärlden är dramatisk. Ok för den som är intresserad av jakt o fiske finns ju alternativ. Turister från Europa fascineras ju av den enformiga, glest befolkade naturen. Men den typen av turister kommer ju med husvagnar/bilar har eget käk med sig och lämnar tragiskt lite pengar hos lokala entreprenörer.

Jag gillar skogen, speciellt framåt september eller på vårkanten innan mygg o knott vaknat.

En tur uppåt i mars när ljuset kommit tillbaka skulle inte vara helt fel. Lite isfiske på ngn liten sjö..och med båda gasoltankarna i skåpet välfyllda.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.