Annons:
Etikettturista-i-norrland
Läst 1444 ggr
tlover
2018-10-13 19:19

Var skulle du turista i höstnorrland?

Hösten har ju underbara färger. Var skulle du turista i Norrland nu? Vet du om något ställe som är extra fint nu tex?

l'm back

Annons:
tlover
2018-10-13 19:20
#1

Själv tycker jag att fjällen är underbara på hösten, kanske för att jag gillar svampplockning

l'm back

[Vianca]
2018-10-13 21:23
#2

På en skärgårdsö.😎

gruvel
2019-08-29 19:37
#3

I fjällen med klar luft och rodnande markvegetation.

Alternativ kanske där särskilt  lönn och rönn bildar färggranna skogsbryn.  Blir väl mest södra Norrlands kustområden isf.

Ford -57
2019-09-14 18:33
#4

Lite OT men lämnar d vackra Norrland i kväll för ett varmt Alcoudia i 2 veckor.👍  När man är åter e d krisphöst å hela mellanNorrlan e vackert.

KimE
2019-10-13 13:01
#5

Skuleskogen

LBB
2019-12-12 19:47
#6

Straxt norr om Uppsala börjar det bli rätt enformigt. Skogar, myrmarker och små sovande samhällen. Höga kusten är rätt fint. Och utefter de älvar som fortfarande får strömma fritt. Upp mot Norska gränsen börjar det bli mer intressant. Fjällvärlden är dramatisk. Ok för den som är intresserad av jakt o fiske finns ju alternativ. Turister från Europa fascineras ju av den enformiga, glest befolkade naturen. Men den typen av turister kommer ju med husvagnar/bilar har eget käk med sig och lämnar tragiskt lite pengar hos lokala entreprenörer.

Jag gillar skogen, speciellt framåt september eller på vårkanten innan mygg o knott vaknat.

En tur uppåt i mars när ljuset kommit tillbaka skulle inte vara helt fel. Lite isfiske på ngn liten sjö..och med båda gasoltankarna i skåpet välfyllda.

Annons:
Lona
2019-12-19 14:45
#7

Åh, det är så många ställen!
Men jag tror att jag väljer Åre faktiskt. Förutom vacker natur som är mitt främsta skäl att åka till fjällen på hösten så har jag vänner i Östersund som jag inte har träffat på länge. Dessutom så kan man ta en tripp till Trondheim - och så skärmflyg från Åreskutan, såklart!👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: