Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1140 ggr
tlover
2018-11-22 15:23

Hur "Anmäl" ska användas

Jag har märkt att "Anmäl" antingen missuppfattas eller missbrukas på sajten.

"Anmäl" ska inte användas för att man inte gillar inlägget eller för att man inte vill se inlägget utan för att uppmärksamma inlägg som bryter mot sajtens regler.

Om du är osäker på om ett inlägg följer reglerna eller inte, Pm:a mig så kan jag kolla.

l'm back

Annons:
LBB
2019-01-04 15:15
#1

Den verkliga sanningen är väl den att sajtvärden skriver reglerna, och dömer utifrån dessa regler så att den irriterande stenen i ( individer med provocerande och avvikande åsikter) kan avlägsnas.

Det är ju den frestande möjligheten som till slut skapar en sajt med bara ja-sägare.

Det första tecknet för det är ju när antalet individer som startar nya trådar börjar närma sig 1.

tlover
2019-01-04 15:48
#2

#1 anmälan funktionen är ju något individuella medlemmar kan använda inte bara sajtvärden så du kan möjligtvis ha missförstått inlägget

l'm back

LBB
2019-01-04 18:44
#3

# 2 Jaha, vart går då anmälan, och vem, om det blir aktuellt håller i silkessnöret?

Jag har den erfarenheten att anmälningarna oftare görs för att man provoceras av vissa åsikter än att framförandet av dessa åsikter bryter mot forumets regler.

Om man exempelvis i ett forum som ska behandla veganism tar upp de nackdelar en animaliefri livsmedelsproduktion innebär så.. Eller som i det här forumet tar upp glesbygdens faktiska beroende av befolkningscentra

Listan kan göras lång.

Det skulle dock vara intressant att se hur många olika användare som anmäler ett inlägg, inte hur många anmälningar det kommer in

En öppen saklig diskussion, naturligtvis utan personangrepp och pöbelfasoner vinner nog varje forum på.

Och det innebär faktiskt i förlängningen att de som läser i forumet konfronteras både med åsikter de delar och med åsikter de tar avstånd i från.

tlover
2019-01-06 21:08
#4

#3 anmälan kan admin se och om nog många anmälningar sker så tas inlägget bort tills admin kan kolla upp det. Problemet som jag tar upp i#0 är när det används på inlägg som inte bryter mot reglerna, exempelvis#0 i den här tråden har anmälts flera gånger.

l'm back

Upp till toppen
Annons: